Sakarya, demiryolu ve trenle özdeşleşmiş bir kenttir. Türkiye’nin en büyük vagon sanayii olan Tüvasaş’ın varlığı ile yakın zamana kadar işlevini sürdüren ve İstanbul’a çabuk erişimi sağlayan Ada Ekspresi, Sakarya’daki kentsel yaşantının önemli bileşenleridir. 2012’den itibaren Haydarpaşa-Ada Ekspresi ilişkisi sona ermiştir. TCDD tarafından yapılan değişiklikler kapsamında kent merkezinde bulunan mevcut Gar’ın merkezi konumundan Mithatpaşa Garı konumuna taşınacak olması ile kentte yeni bir boşluk oluşacaktır. Sakarya Büyük Şehir Belediyesi; garın taşınması ile oluşan açık alan ve yapıların tamamının kamusal işlevlerle yeniden tasarlanmasını planlamıştır. İşlevini kaybedecek Adapazarı Garı üzerine yeni fikirler üretilmesinin yanı sıra hızlı tren garının TCDD tarafından Mithatpaşa’ya taşınmasının bir sonucu olarak yeni bir gar binası tasarımı yapılması söz konusudur.
Kivi bu kapsamda tasarım yönetimi sürecini yürütmüştür.
Bu proje kapsamında tasarım alternatifleri geliştiren ekipler şu şekildedir:
– Bingöl Barka & Sekiz Artı
– IND & Promim
– Suyabatmaz Demirel & 1+1 Mimarlık Stüdyosu
– Yalın & Atelye 70
Bingöl Barka & Sekiz Artı
IND & Promim
Suyabatmaz Demirel & 1+1 Mimarlık Stüdyosu
Yalın & Atelye 70