Bu hafta Kruvaziyer Turizmi’ni gündemimize aldık.
Türkiye Turizm Stratejisi 2023 hedeflerine uygun olarak uzun süredir gündemde olan Çanakkale Kruvaziyer Limanı’nın fizibilite çalışması 2020 yılında Kivi tarafından tamamlandı. Çanakkale İl Özel İdaresi sorumluluğunda gerçekleştirilen çalışma Kivi’nin Kruvaziyer Turizmi alanındaki ilk çalışmasıydı. Öğretici geçen çalışmanın verilerinden bir portreyi bu hafta #Pazartesiİstatistiği ile gündeme taşıyoruz.
İstanbul ve Türkiye’ye gelen kruvaziyer gemisi ve yolcusu sayısı 2015 ve 2016’da terör olaylarının etkisi ile yaşanan dramatik bir düşüş yaşadı. Bu süre içinde İstanbul’daki tek kruvaziyer limanının inşaat halinde olması ve inşaatın tamamlanmasına yakın zamanlarda yaşanan küresel salgın Covid19 nedeniyle Türkiye’deki kruvaziyer turizmini 6 yıl boyunca büyük bir durgunluk yaşadı.
Galataport
Galataport inşaatının tamamlanması, Covid19’la ilgili aşılama ve tedavi sürecinde yaşanan iyileşmeler, Türkiye’deki terör faaliyetlerinin bitmesi ve Dünya’da kruvaziyer turizminde yaşanan gelişmeler İstanbul için büyük fırsatlar sunuyor. Akdeniz’in doğusundaki tartışmasız en önemli ana liman haline gelecek İstanbul sadece kendisi için gelir oluşturmayacak aynı zamanda Türkiye’deki diğer kruvaziyer destinasyonları için de çok önemli fırsatlar yaratacak.
Pazartesi İstatistiği ile ilgili yayınları takip etmek için bizi Linkedin’de takip edin.