Bu hafta Türkiye’de Şarap Turizmine yön veren bazı verileri gündemimize aldık.
Uluslararası turizm destinasyonlarına bakıldığında Türkiye daima ilk 10’da yer alırken bağ rotaları, rotalar üzerinde kurulan tesisleri ve şarap kültürü ile henüz dünya çapında yeterli tanınırlığa erişememiş durumda. Bununla birlikte dünyanın 5. büyük bağ alanına sahip ülkesi olarak büyük bir potansiyele sahip.
Son dönemde özel sektörden girişimcilerin çabalarıyla sayıları 46’ya ulaşan tesislerde hem üretim yapılmakta hem de turistik hizmet verilmekte. Şarap turizminin gelişebilmesi için de bu tesisler temel oluşturuyor.
Tesislerin dağılımı ise şöyle: Trakya’da (İstanbul, Lüleburgaz, Kırklareli, Edirne, Tekirdağ, Şarköy, Gelibolu ve Bozcaada) 13 tesis, Ege’de (Ayvalık, Kemalpaşa, Kula, Urla, İzmir, Kuşadası, Bodrum) 23 tesis, Akdeniz’de (Datça, Elmalı, Antakya) 4 tesis, Doğu ve Güneydoğu Anadolu’da (Elazığ) 1 tesis, İç Anadolu’da (Polatlı, Ankara, Kapadokya, Kayseri) 5 tesis bulunuyor. Tesislerde konaklama ve/veya restoran hizmeti veriliyor.
Şarap üretimi konusunda öne çıkan il 54 üretici ile Tekirdağ, düzey 2 bölgesi ise toplamda 68 üretici ile TR21 Trakya Bölgesi. Bununla birlikte Denizli ve İzmir 41’er üretici ile şarap üretiminde ikinci sırayı paylaşıyor. Çanakkale 35 üretici ile üçüncü sırada. TR32 Güney Ege Bölgesi toplamda 61 üretici ile düzey 2 bölgeleri arasında ikinci, TR22 Güney Marmara Bölgesi ise toplamda 31 üretici ile üçüncü.
#TurizmTasarımı #Pazartesiİstatistiği #ŞarapTurizmi #Önoturizm #oenotourisme #vinitourism