Bu hafta Türkiye’nin teleferiklerini masaya yatırdık.
Kapalı bir ulaşım kabinine sahip olan kablolu taşıma sistemlerine verilen adlandırmaya uygun olarak listemizde sadece buna uygun olan 21 teleferik sistemi yer bulabildi. İnşaatı başlamış olan Osmaniye, Kahramanmaraş ve Hatay teleferikleri listede yer almadı ancak haritada gösterildi.
Tüm teleferik hatlarının ziyaretçi sayılarına erişmek mümkün olmadığı ve Covid19 nedeniyle yaşanan yaklaşık 2 yıllık durgunluk nedeniyle teleferik hatlarının ziyaretçi sayıları, ulaşım fiyatı ve yarattığı yıllık ekonomik değer gibi bilgiler -daha sonra tamamlanmak üzere- bu istatistikte dikkate alınmadı.
2014’te yenilenerek açılan Bursa Teleferik, Türkiye’nin ilk teleferik hattıdır ve Cumhuriyet’in 40.yılında, 29 Ekim 1963’te açılmıştır. Halen Türkiye’deki en uzun teleferik hattıdır.
Bu sene devreye alınan Babadağ Teleferiği ise 4km’lik hat boyunca 1,5km yükselmesi ile ve Ölü Deniz üzerinde yapılan yamaç paraşütü için önemli bir hizmet aracı olmasıyla dikkat çekicidir.
Ordu’daki Boztepe Teleferiği turizm açısından en başarılı örneklerden birisi iken hemen yakınındaki Trabzon Beşikdüzü’ndeki teleferik ise bir ölü yatırım olarak canlandırılmayı beklemektedir.